Bærekraftig utvikling og grønn mobilitet
Næringslivet er inne i en krevende tid med stor usikkerhet knyttet til klimaendringer, pandemi og krig i Europa. Hva gjør de beste for å skape grønn vekst og nye arbeidsplasser? En spennende miks av foredragsholdere deler hva som skal til for å lykkes med den bærekraftige omstillingen.
Stine Lise Hattestad (KPMG): Hva er status på arbeidet med den grønne omstillingen i Norge generelt? Hvordan står det til her hjemme sammenlignet med andre land vi sammenligner oss med?
Gine Therese Wang Reese (DNB), Per Hynne (Coca Cola):
Hvor langt har DnB og Coca Cola kommet i arbeidet med den grønne omstillingen? Hvilken rolle tar to av landets mest kjente merkevarer? Hvordan kan dette arbeidet skape et fortrinn og ikke bli en kostbar belastning?
Elin Sinervo (Audi), Rikke Lind (SJ), Dagfinn Neteland (Fjord 1):
Transportsektoren har stått midt oppe i denne grønne omstillingen i mange år allerede. Hvilke erfaringer har dere trukket så lang? Er det mulig å skape gode resultater på lang sikt i dette arbeidet uten at investeringene kveler selskapene?
Johan Ingemarsson (Too Good to Go): Hvordan skape en ny og bærekraftig forretning ut av å ta vare på alle den maten vi kaster?
Alvhild Hedstein (Bama): Skal man lykkes med bærekrafts arbeidet i et stort selskap må alle steiner snus om på. Det en krevende prosess som både tar tid og koster masse penger. Hvordan har Bama jobbet med å snu hele sin forretningsmodell til å lykkes med dette arbeidet?